Grupa Oto:     Bolesławiec Legnica Środa Śl. WielkaWyspa Wrocław Powiat Wrocławski Nieruchomości Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Nowe 19 km trasy S5 między Poznaniem a Wrocławiem

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Dzisiaj oddano do ruchu ponad 19-kilometrowy odcinek drogi pomiędzy węzłem Korzeńsko, a węzłem Krościna, z czego 4,5 kilometrowy odcinek zostaje oddany do ruchu przed datą zakończenia kontraktu.
Nowe 19 km trasy S5 między Poznaniem a Wrocławiem

Nowe 19 km trasy S5 między Poznaniem a Wrocławiem
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Nowe 19 km trasy S5 między Poznaniem a Wrocławiem
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Nowe 19 km trasy S5 między Poznaniem a Wrocławiem
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

Docelowo w Polsce droga ekspresowa S5 będzie miała długość około 360 km i połączy kraj poprzez AOW A8 na węźle Wrocław Północ z autostradą A1 na węźle Nowe Marzy w okolicy Grudziądza, umożliwi kierowcom szybki dojazd do autostrady A4 i S8.

Budowa drogi ekspresowej S5 na Dolnym Śląsku na odc. Korzeńsko – Wrocław podzielona została na 3 zadania o łącznej długości 48 km:

• zadanie I – od Korzeńska (km 108+758) do km 123+700 ma długość 14,9 km, gdzie wykonawcą jest Konsorcjum firm: Lider – Budimex S.A., Partnerem STRABAG Sp. z o.o.

• zadanie II - km 123+700 – 137+500 ma długość 13,8 km, gdzie wykonawcą jest Dragados S.A.

• zadanie III - ok. 137+500 do węzła Widawa Wrocław (wraz z węzłem) ma długość 19,3 km, gdzie wykonawcą jest ASTALDI S.p.A.

Nadzór nad inwestycją prowadzi konsorcjum firm Lider ECMG GmbH, Partnerem jest SGS Polska Sp. z o.o.

W ramach inwestycji łącznie powstanie 7 węzłów drogowych (Żmigródek, Żmigród, Krościna, Prusice, Trzebnica, Kryniczno, Widawa), 46 obiektów mostowych, 4 Miejsca Obsługi Podróżnych Morzęcino (MOP): Morzęcino Zachód II i Wschód III, Wisznia Mała Zachód III i Wschód II, Obwód Utrzymania Drogowego przy w. Krościna. Całkowity koszt projektu zaplanowano na 1 861 183 230, 00 PLN, natomiast wartość dofinansowania ze środków Unii Europejskiej wynosiło ponad 900 mln zł (911 126 425, 26 PLN).

Inwestycja zrealizowana w systemie „Projektuj i Buduj”, który umożliwiła dostosowywanie projektu wykonawczego do zmieniających się w trakcie budowy uwarunkowań technicznych, bez konieczności zmiany przedmiotu zamówienia publicznego, a tym samym zmiany umowy z Generalnym Wykonawcą, który podejmował się zarówno zaprojektowania, jak i realizacji inwestycji, aż po jej odbiór końcowy.

Najważniejszymi celami inwestycji było stworzenie bezpiecznego odcinka drogi ekspresowej, która zapewnia wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróży, ułatwienie międzynarodowego transportu drogowego, budowa szybkiego i sprawnego połączenia pomiędzy dużymi miastami, zapewnienie połączenia drogowego o wysokim stopniu bezpieczeństwa i komforcie ruchu, zmniejszenie oddziaływania na środowisko, dopuszczenie ruchu pojazdów ciężkich o nacisku do 115 KN na oś. Natomiast cele pośrednie inwestycji to poprawa przepustowości układu transportowego, wzrost atrakcyjności terenów i zmniejszenie bezrobocia w regionie. S5 pozwoli wyprowadzić ruch z terenów zabudowanych, co oznacza mniejszy hałas, mniej spalin i mniejsze zużycie dróg lokalnych przebiegających przez poszczególne miejscowości.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie średzkiej
Express Średzki


Jan Krynicki



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
odwiedziny: 102076
Dzisiaj
Niedziela 25 sierpnia 2024
Imieniny
Belii, Ludwika, Luizy

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl