Grupa Oto:     Bolesławiec Legnica Środa Śl. WielkaWyspa Wrocław Powiat Wrocławski Nieruchomości Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Kampania ''Tu mieszkam, tu kupuję''

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Ponad połowa Polaków codzienne zakupy robi w małych sklepach osiedlowych. Klienci doceniają dostępną tam świeżą żywność, lokalne produkty, ale również jakość obsługi . Aż 94% kupujących ceni indywidualne podejście sprzedawców – wynika z raportu przygotowanego na zlecenie MAKRO Cash & Carry w ramach akcji "Tu mieszkam, tu kupuję".

Właściciele sklepów osiedlowych, świadomi zmian zachodzących w handlu oraz rosnących potrzeb klientów, dokładają wszelkich starań, aby uczynić swoją ofertę konkurencyjną

i atrakcyjną. Coraz częściej w małych sklepach możemy kupić produkty od regionalnych wytwórców, którzy gwarantują dostawę świeżego i smacznego towaru. Jak pokazuje raport „Sytuacja sklepów osiedlowych”, przygotowany przez prof. Teresę Słaby oraz prof. Annę Dąbrowską z Katedry Poziomu Życia i Konsumpcji SGH na zlecenie MAKRO Cash & Carry, zdecydowana większość Polaków docenia możliwość zakupu świeżego chleba (86%), owoców i warzyw (77%) oraz mięsa (75%) i nabiału (64%).

Na wielu polach osiedlowe sklepy nie są w stanie konkurować z hipermarketami i dyskontami. Wspomnieć tu można choćby o niższej cenie oraz większym asortymencie oferowanych produktów – mówi Piotr Rogowiecki, Zastępca Dyrektora Departamentu Dialogu Społecznego, Pracodawców Rzeczpospolitej Polskiej. Jednak są obszary, których zagospodarowanie pozwoli detaliście przyciągnąć klientów, wygrać z hipermarketami i dyskontami. Mały sklep osiedlowy może wyróżnić się na tle konkurencji nie tylko indywidualnym podejściem do klienta, ale również wysoką jakością, świeżością produktów czy dystrybucją lokalnych przysmaków – dodaje.

Polacy lubią kupować w sklepach osiedlowych. Niestety, w Polsce od kilku lat widoczna jest tendencja spadkowa w liczbie prosperujących placówek tego typu. W ciągu 5 lat ich liczba zmalała o prawie 10 tysięcy, przy czym proces ten dotyka szczególnie najmniejsze sklepy osiedlowe. Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Nielsen, w ciągu roku ubyło ich niemal 7 tysięcy. Sytuacja upadających małych sklepów jest nie tylko domeną naszego kraju. W całej UE w ciągu ostatnich 5 lat liczba najmniejszych sklepów spadła o kilkadziesiąt tysięcy.

Detaliści nadal próbują dorównać dużym sieciom handlowym i dyskontom. Jednak w wielu przypadkach nic nie jest w stanie zastąpić małego sklepu osiedlowego. Choćby jego bliskość jest dla wielu osób ogromnym atutem. Przed właścicielami tego typu placówek stoi wiele wyzwań, polegających na próbie przekształcenia małych sklepów osiedlowych w nowoczesne placówki z dobrze przemyślaną ofertą asortymentową, szytą na miarę potrzeb stałych klientów, z promocjami, czy degustacjami produktów – mówi Mariola Roguska-Kopanczyk z Naczelnej Rady Zrzeszeń Handlu i Usług. Aby dorównać konkurencji warto otworzyć się na innowacyjność, choćby w kwestii płatności elektronicznej, programów lojalnościowych, a nawet możliwości zamawiania produktów przez Internet – dodaje.

Już ponad 6,5 tysiąca właścicieli sklepów z całej Polski przyłączyło się do akcji „Tu mieszkam, tu kupuję” organizowanej przez MAKRO Cash & Carry. Od czerwca 2009 roku podejmowane są działania, mające na celu popularyzację robienia zakupów w małych sklepach osiedlowych, a także wspieranie ich właścicieli w rozwoju biznesu. Program ma zwrócić uwagę na konieczność realizacji działań promocyjnych w tego typu placówkach. Działania te pozwolą na zwiększenie rozpoznawalności sklepów wśród okolicznych mieszkańców.

W drugiej odsłonie programu organizatorzy wskazują na rolę osiedlowych sklepów w kształtowaniu społeczności lokalnych oraz ich wkład w polską gospodarkę.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie średzkiej
Express Średzki


opr. EP



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
odwiedziny: 70181
Dzisiaj
Niedziela 25 sierpnia 2024
Imieniny
Belii, Ludwika, Luizy

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl