Grupa Oto:     Bolesławiec Legnica Środa Śl. WielkaWyspa Wrocław Powiat Wrocławski Nieruchomości Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Powiat Średzki
Niezapomniana wycieczka

autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn
Uczestnicy Środowiskowego Domu Samopomocy w Środzie Śląskiej oraz jego filii w Piersnie wraz z opiekunami wzięli udział w jednodniowej, lecz pełnej wrażeń wycieczce do Pragi.
Niezapomniana wycieczka

kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

Tak wspominają ten wyjazd:

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od klasztoru Strahowskiego ze słynną Loretą, skarbcem oraz kopią Domu Santa Casa z Loreto. Przechadzając się malowniczymi uliczkami Pragi udaliśmy się na Plac Hradczański. Duże wrażenie zrobił na nas Zamek Praski z olbrzymią, cudowną Katedrą Świętego Wita, Starym Pałacem Królewskim i Bazyliką Św. Jerzego. Wszystkim bardzo spodobała się słynna Złota Uliczka, która jest zabudowana szeregiem maleńkich, bajkowo pomalowanych domków. Ciekawy też był spacer korytarzem łączącym dwie wieże, w którym prezentowane są zbroje rycerskie oraz broń z różnych epok.

W dzielnicy Mala Strana oglądnęliśmy barokowy Pałac Wallenstaina oraz przyległy do niego przepiękny ogród w stylu francuskim. To w nim zachwycaliśmy się sztuczną grotą ze stalagmitami i stalaktytami, stawami, sadzawkami z pięknymi fontannami i kolorowymi rybami. Przechadzając się alejkami dane nam było spotkanie z dużymi, pięknie ubarwionymi pawiami, szczególnie duże wrażenie zrobił na nas paw albinos.

Schodząc schodami w dół, z góry Malej Strany mogliśmy podziwiać w dole piękne kolorowe miasto z charakterystycznymi czerwonymi dachami oraz wijącą się szeroką rzeką Wełtawą. Oszołomieni pięknymi i licznymi zabytkami udaliśmy się do restauracji na tradycyjny czeski obiad oczywiście z knedliczkami.

Po obiedzie wyruszyliśmy na dalsze zwiedzanie starej, cudownej Złotej Pragi. Przechodząc do Starego Miasta spacerowaliśmy po najstarszym moście w mieście – Moście Karola, który jest najsłynniejszym symbolem Pragi. Spacerując mostem mijaliśmy 30 barokowych rzeźb. Najbardziej okazałą z nich jest pokryta zielonkawą patyną figura świętego Jana Nepomucena. Z mostu podziwialiśmy piękne widoki na miasto i pływające po Wełtawie statki. Kolejnym punktem zwiedzania było Stare Miasto z pięknymi kolorowymi elewacjami budynków i kościołów. Największą atrakcją Starego Miasta jest historyczna wieża ratuszowa ze sławnym z XV wieku zegarem „Orłoj”, charakteryzującym się ruchomymi postaciami apostołów, figurką śmierci i koguta.

Po kolacji czekał nas jeszcze spacer po Pradze i kolejne zabytki miasta.

Zwiedzanie jednego z najpiękniejszych miast Europy było dla nas dużym przeżyciem. To była nasza jedna z najpiękniejszych wycieczek, pełna niezapomnianych wrażeń, które na pewno pozostaną na długo w naszej pamięci. Mimo zmęczenia wróciliśmy bardzo zadowoleni z nadzieją na kolejny wyjazd poza granice naszego kraju.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie średzkiej
Express Średzki

rtr

o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.