Grupa Oto:     Bolesławiec Legnica Środa Śl. WielkaWyspa Wrocław Powiat Wrocławski Nieruchomości Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Środa Śląska
Borsig - TAK, Ksawery - NIE

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Przetrwał III Rzeszę i II wojnę światową, potem upadek muru berlińskiego i zjednoczenie Niemiec, a ostatnio wściekłe porywy Ksawerego.
Borsig - TAK, Ksawery - NIE

Mniej więcej dobę po tym jak nasze sąsiadujące łużycko-dolnośląskie ziemie przeleciał orkan, przez ziemię średzką z prędkością niewiele mniejszą przeleciał do Wrocławia zabytkowy Borsig.

O ile wjazd do Polski koleją od strony Berlina 7 października możliwy nie był, o tyle od strony Drezna było łatwiej, ale też nie idealnie.

Niemiecka przedwojenna (rok produkcji 1934) lokomotywa parowa Borsig 03 2155-4, z tradycyjnym jesiennym pociągiem z Cottbus do stolicy Dolnego Śląska, na łuku magistrali kolejowej od strony Malczyc pojawiła się z blisko półtoragodzinnym opóźnieniem. Pociąg oczekiwany we Wrocławiu o godz. 10:50 przemknął przez stację PKP w Środzie równo „za piętnaście samo południe”. Jednak niezależnie od pogody czy opóźnienia widok był imponujący i warto było poczekać.

Borsig - Johann Friedrich August, urodzony we Wrocławiu w roku 1804 twórca koncernu przemysłowego Borsigwerke założonego w połowie XIX w. w Berlinie, zajmującego się np. budową parowozów.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie średzkiej
Express Średzki


(j.l.)



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
odwiedziny: 101807