Po odstąpieniu w kwietniu od umowy z dotychczasowym wykonawcą oraz wykonaniu inwentaryzacji na budowie, ogłoszono przetarg na kontynuację budowy drogi ekspresowej S3 od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ.
Przetarg i dokończenie prac
Szybkie dokończenie inwestycji będzie możliwe dzięki ogłaszanemu właśnie przetargowi. Sprawnie przeprowadzona inwentaryzacja placu budowy i natychmiastowe przygotowanie postępowania pozwolą nam zminimalizować skutki nierzetelności pierwotnego Wykonawcy tej inwestycji. Zadaniem wyłonionego w przetargu Wykonawcy będzie realizacja ok. 25% robót, które pozostały do zrealizowania na tym odcinku. Nowy wykonawca będzie miał 12 miesięcy na dokończenie prac, nie wliczając okresu zimowego.
Dlaczego do tego doszło?
Konsorcjum firm, z Salini Polska w roli lidera, mimo wielokrotnych wezwań do poprawy nie realizowało prac objętych kontraktem. Wykonawca prowadził kontrakt niezgodnie z zawartą umową, nie wypełniał zapisów dotyczących realizacji kontraktu, w tym realizacji postępu robót zgodnego z harmonogramem oraz nie regulował płatności dla podwykonawców, usługodawców i dostawców materiałów.
Szczegółowy wykaz pozostałych do wykonania prac
W ramach ogłoszonego zamówienia, nowy Wykonawca będzie musiał m.in. dokończyć budowę drogi ekspresowej (2 jezdnie po 2 pasy ruchu i pas awaryjny), węzły Kaźmierzów, Polkowice i Lubin Północ, obiekty inżynierskie, systemy odwodnienia i urządzenia ochrony środowiska.
Główne cele S3
Główne cele inwestycji to wyprowadzenie ruchu, przede wszystkim ciężkiego tranzytu, z Polkowic i Lubina oraz ułatwienie połączenia z autostradą A4 poprzez oddany w 2018 r. węzeł Legnica Południe.
S3 na Dolnym Śląsku
Obecnie w województwie dolnośląskim budowana jest droga ekspresowa S3 prowadząca od Bolkowa do granicy państwa, która podzielona jest na dwa odcinki o łącznej długości 31,5 km. Wartość tego zadania to prawie 2,4 mln zł. Przez województwo dolnośląskie docelowo przebiegać będzie ok. 135 km tej trasy. S3 połączy się z czeską autostradą D11. Biegnąca wzdłuż zachodniej granicy prawie 500-kilometrowa trasa to element Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego. Fragment europejskiego szlaku E65 o łącznej długości ok. 3950 km łączącego szwedzkie Malmö z greckim miastem Chania na Krecie.