Celem projektu jest zwiększenie kompetencji w zakresie nauczania programowania wśród nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, podniesienie umiejętności programowania wśród uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej oraz zwiększenie potencjału techniczno- dydaktycznego szkół objętych wsparciem poprzez pozostawienie w placówkach po zakończeniu projektu całego sprzętu teleinformatycznego, materiałów i pomocy dydaktycznych potrzebnych do prowadzenia zajęć. W ten sposób szkoła w Udaninie po raz kolejny wzbogaci się w nowy sprzęt multimedialny i inne nowoczesne środki dydaktyczne.
Dzieci z klas I-III poprzez zabawę będą uczyć się podstaw programowania z użyciem programów Scratch, Scratc Jr lub Baltie. Zajęcia z użyciem maty edukacyjnej i klocków typu LEGO WeDo pozwolą w rozwijać w uczniach kompetencje informatyczne, myślenie komputacyjne, zdolność do kreatywnego rozwiazywania problemów i myślenia algorytmicznego. Realizujący projekt nauczyciele podczas cyklu szkoleń zostaną przygotowani do prowadzenia zajęć z podstaw programowania, zdobędą umiejętności z zakresu efektywnego wykorzystywania narzędzi informatycznych w edukacji wczesnoszkolnej oraz otrzymają wsparcie profesjonalnych trenerów na każdym etapie wdrażania zajęć.