• Pacjenci chorzy lub w podeszłym wieku ograniczali w miarę możliwości osobiste wizyty w aptece i poprosili o wykupienie leków rodzinę, sąsiadów czy wolontariuszy;
• Pacjenci nie robili nieracjonalnych i nadmiernych zapasów leków;
• Nie zabierali do aptek dzieci;
• Ograniczyli się do zakupu produktów niezbędnych;
• Nie zgłaszali się do aptek wielokrotnie, jeśli nie ma takiej potrzeby, ale starali się zaopatrzyć w potrzebne preparaty podczas pojedynczej wizyty;
• Kontaktowali się telefonicznie z aptekami, aby można było przygotować dla nich leki i uniknąć w ten sposób niepotrzebnych wizyt.
W tym trudnym okresie dla naszego społeczeństwa farmaceuci codziennie wypełniają swoje obowiązki i z poświęceniem obsługują miliony pacjentów zapewniając im dostęp do środków pierwszej potrzeby, jakimi są leki. Jednocześnie podkreślamy, że apteki muszą również mierzyć się z przeszkodami związanymi z brakami kadrowymi czy zaopatrzeniem w środki ochrony osobistej. Mimo tego apteki dokładają wszelkich starań aby zapewnić dostęp do produktów leczniczych a obecne ograniczenia godzin pracy aptek nie są motywowane interesem przedsiębiorców, tylko troską o życie i zdrowie ludzi, zarówno pacjentów jak i pracowników aptek.