Poczta Polska stawia na intensywny rozwój ekologicznego, wygodnego oraz bezpiecznego sposobu nadawania i odbierania przesyłek. Jednym z najważniejszych celów strategicznych jest udostępnienie klientom zewnętrznych automatów paczkowych. Mają pomagać w realizacji zamówień internetowych. Poczta planuje mieć ponad 20 tys. punktów odbioru przesyłek w sieci click & collect w 2022 roku.
W założeniach Poczty Polskiej województwo dolnośląskie otrzyma ok. 170 nowych urządzeń. Obecnie Poczta dysponuje tutaj siecią ponad 1175 punktów odbioru przesyłek.
Nowe automaty mają ją rozwinąć i ułatwić klientom obsługę zamówień. Urządzenia pojawią się w pobliżu m.in. placówek pocztowych, przy marketach i galeriach handlowych, przy urzędach państwowych i samorządowych, na terenach spółdzielni mieszkaniowych.
Poczta Polska udostępnia największą w kraju sieć punktów odbioru, do której należą placówki pocztowe, sklepy Żabka, kioski i saloniki prasowe Ruchu oraz wybrane stacje Orlen. W sumie to 13 tys. punktów. Przesyłki można także odbierać już w ponad 240 automatach zlokalizowanych m.in. w placówkach pocztowych czy sklepach Biedronka. Obecnie 25% przesyłek kurierskich stanowią dostawy do punktów odbioru. Poczta przewiduje, że wraz ze wzrostem na rynku e-commerce oraz rozwojem sieci punktów odbioru, w tym automatów paczkowych, w 2022 roku nawet 50% paczek dostarczanych będzie do punktów i automatów paczkowych