Ponad tysiąc metrów mniej
Pomocy w tej kwestii udzielają, narodowy i wojewódzki, Fundusze Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie i we Wrocławiu. W roku bieżącym dzięki temu wsparciu w kwocie blisko dwunastu tysięcy zł z budynków gospodarczych i mieszkalnych na terenie gminy usunięto łącznie 1035 mkw. płyt azbestowo-cementowych oraz zutylizowano zdemontowane i składowane na terenie nieruchomości od lat blisko 24 tony wyrobów z azbestem.
Dobrą wiadomość mamy dla osób chcących pozbyć się wyrobów czy materiałów zawierających azbest w roku 2014. Jak się dowiadujemy w Wydziale Rolnictwa i Ochrony Środowiska średzkiego magistratu, w ramach dotacji z WFOŚiGW ma być pozyskane dofinansowanie w wysokości 85 procent kosztów ich demontażu i utylizacji.
Usuwanie całkiem darmo
- Pozostałe piętnaście procent kosztów demontażu i utylizacji wyrobów azbestowych zostanie pokrytych przez Gminę Środa Śląska. Dotacja ta wraz z dofinansowaniem przez Gminę Środa Śląska pokryje w całości koszty związane z demontażem, transportem i unieszkodliwianiem odpadów z azbestem – informują pracownicy ochrony środowiska. – Wszelkie pozostałe koszty związane np. z zastąpieniem wyrobów azbestowych nowymi materiałami, będą ponoszone przez właściciela nieruchomości.
Dlatego też mieszkańcy gminy zainteresowani usunięciem w 2014 roku z terenu swoich nieruchomości wyrobów azbestowych, proszeni są o dostarczenie wypełnionych deklaracji do Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Środzie Śląskiej do dnia 31 grudnia 2013 r. Tam taż, a także na stronach internetowych Gminy www.srodaslaska.pl deklaracje te można znaleźć.