Zajęcia edukacyjne odbywały się w CEEi K „Salamandra” w Myśliborzu. Uczniowie mieli zapewnione zakwaterowanie w bazie noclegowej DZPK Myślibórz oraz pełne wyżywienie. Podczas trzech dni odbywały się zajęcia laboratoryjne w pracowni chemicznej i ekologicznej oraz zajęcia seminaryjne i terenowe.
Dzień I
Gleba dobrem niezastąpionym – zajęcia laboratoryjne
Woda – podstawą życia – zajęcia laboratoryjne
Rady na odpady – zajęcia seminaryjne
Dzień II
Określanie klas czystości wody na podstawie organizmów bezkręgowych – zajęcia terenowo – laboratoryjne
Izolacja barwników asymilacyjnych – zajęcia laboratoryjne
Ochrona powietrza atmosferycznego – zajęcia laboratoryjne
Dzień III
Wąwóz Myśliborski – zajęcia terenowe „ Rozpoznawanie roślin – zwiastunów wiosny”
Formy ochrony przyrody – zajęcia seminaryjne
Czas pobytu był szczelnie wypełniony różnymi formami zajęć.
Poza zajęciami zorganizowanymi przez pracowników Centrum uczniowie mieli w godzinach popołudniowych i wieczornych zajęcia organizowane przez opiekunów:
- sportowo– rekreacyjne
-wycieczka na Wzorze Rataj w celu poznania pomnika przyrody nieożywionej „Organów Myśliborskich”
-przygotowanie do egzaminów gimnazjalnych dla klas trzecich
-zajęcia plastyczno-ekologiczne dla klas drugich i pierwszych
Uczniowie pracowali w trzech mniejszych grupach metodami aktywnymi. Wykonywali doświadczenia, obserwowali, pozyskiwali obiekty obserwacji ,posługiwali się sprzętem laboratoryjnym zgodnie z zasadami bhp, mikroskopami, binokularami, przewodnikami do oznaczania roślin. Na podsumowanie każdych zajęć i w celu utrwalenia nabytych wiadomości i umiejętności wypełniali karty pracy. Uczniowie dostali ogromna dawkę wiedzy i umiejętności praktycznych z dziedziny nauk przyrodniczych - biologii, chemii, geografii. Zajęcia edukacyjne zwłaszcza laboratoryjne kształtują umiejętności kojarzenia faktów, rozbudzają i rozwijają zainteresowania uczniów chemią i biologią. Uczniowie mieli sposobność obcowania ze sprzętem laboratoryjnym i mikroskopowym, wykorzystując go do przeprowadzania doświadczeń. Rozwijali umiejętność obserwacji i wyciągania wniosków z przeprowadzanych eksperymentów.
Jednym z modułów były też zajęcia „Rady na odpady” związane z tematyką projektu ekologicznego „Niech znikną śmieci tony rupieci” . Tematyka tych zajęć oscylowała wokół problemu cywilizacji ludzkiej XXI wieku - śmieci i odpadów, które są ogromnym obciążeniem i zagrożeniem dla środowiska. Uczniowie dowiedzieli się między innymi jaka jest historia odpadów , jak ograniczyć ich ilość, jak je zagospodarować i przetworzyć, jakie są korzyści płynące z recyklingu? Uczyli się zasad segregacji odpadów . Wykonywali też plakaty z okazji zbliżającego się Dnia Ziemi z wykorzystaniem odpadów.