Przypomnijmy. Pomysł ścieżki biegnącej przez cały powiat narodził się w średzkim starostwie. 31 marca radni powiatu podjęli uchwałę intencyjną w sprawie przejęcia gruntów pod linią kolejową. W czerwcu w starostwie odbyło się spotkanie z udziałem lokalnych władz i podmiotów reprezentujących PKP. Uczestnicy pozytywnie oceniły pomysł ścieżki i zadeklarowali swoją pomoc. Pozytywny był też odbiór społeczny.
– Mieszkańcy powiatu dzwonili do mnie z pytaniami kiedy zacznie się inwestycja i porządkowanie terenu, jak długa będzie nasza ścieżka. Również w serwisach internetowych dominowały pozytywne komentarze – mówi wicestarosta powiatu Grzegorz Pierzchalski. Ten ogólny entuzjazm ostudziło pismo z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, które trafiło do starostwa 16 sierpnia. Meritum tego pisma jest takie, że linia kolejowa nr 302 Malczyce-Bolków, zgodnie z programem pn. „Pomoc w zakresie finansowania kosztów zarządzania infrastrukturą kolejową, w tym jej utrzymania i remontów na lata 2016-2023”, została zakwalifikowana do kategorii D, dla której nie przewiduje się likwidacji.
– Nie składamy broni. Podobna sytuacja miała miejsce na Pomorzu, i tam udało się zmienić niekorzystne rozstrzygniecie. Obserwujemy sytuację i we właściwym momencie zawnioskujemy o zmianę tej decyzji. Ścieżka to świetny pomysł, już wyczekiwany przez mieszkańców, perspektywiczny... Dlatego nie zamierzamy z niego rezygnować – mówi starosta Sebastian Burdzy.
Warto dodać, że przedmiotowa linia jest nieczynna od ponad dwudziestu lat, a stopień jej zniszczenia i degradacji wynosi blisko 100%. Zestawiając to z korzyściami płynącymi z budowy ścieżek tj.: spadek liczby kolizji z udziałem rowerzystów, zmniejszenie poziomu zanieczyszczeń, promocja zdrowego stylu życia - gra jest warta świeczki, o czym średzkiego starostwo dobrze wie.