Grupa Oto:     Bolesławiec Legnica Środa Śl. WielkaWyspa Wrocław Powiat Wrocławski Nieruchomości Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Oto pierwszy na świecie zegar z ciężarówek

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Eksperci Scania podjęli się najtrudniejszego z wyzwań – wyścigu z czasem. Stanęło do niego 14 pojazdów ciężarowych, rozliczanych co do sekundy. Na opuszczonym lotnisku, w kompletnej głuszy, Scania stworzyła z nich gigantyczny zegar, który będzie pracował nieprzerwanie przez 24 godziny.
Oto pierwszy na świecie zegar z ciężarówek

Transport długodystansowy opiera się w dużej mierze na tym, aby znaleźć się we właściwym miejscu o właściwym czasie. Dlatego inżynierowie Scania poddali pojazdy nowej generacji najtrudniejszej z prób – próbie czasu. Do stworzenia pierwszego na świecie zegara z pojazdów ciężarowych wykorzystano 14 pojazdów, 90 kierowców i 70 000 metrów kwadratowych opuszczonego lotniska. Wyjątkowy zegar rusza 20 września o godzinie 19:00 czasu środkowoeuropejskiego, a jego praca będzie transmitowane online.

– Pojazdy ciężarowe to duże i mocne, a zarazem niezwykle wyrafinowane maszyny. Ich konstrukcja przypomina misterną budowę zegara. Każdy z samochodów Scania w naszym projekcie został dostosowany do swojej roli, jaką pełni w mechanizmie zegara, a system telematyczny na bieżąco monitorujący jazdę sprawił, że wprawienie go w ruch stało się możliwe – wyjaśnia Staffan Arvas, dyrektor marketingu w firmie Scania.

Próba najwyższej precyzji

Każdy pojazd musiał sprostać szczególnym wymaganiom, w zależności od wskazówki, której był częścią. Te, które tworzyły sekundnik przez 24 godziny pokonywały pełen okrąg równo co 60 sekund. Samochody zlokalizowane bliżej środka zegara utrzymywały prędkość 13 km/h, zaś te na obwodzie równo 53 km/h. Dużym wyzwaniem dla pojazdów tworzących wskazówkę minutową i godzinową było idealne zsynchronizowanie startów i zatrzymań.

Aby zagwarantować odpowiednią, stałą prędkość przy zachowaniu najniższego zużycia paliwa, każdy pojazd należało nadzorować, uwzględniając jego pozycję w precyzyjnym mechanizmie zegarowym. Menedżerowie floty znajdujący się w wieży kontrolnej, stale monitorowali pojazdy, dążąc do unikania zbędnych postojów i zachowania pełnej dyspozycyjności zestawów. Kluczowa rola w projekcie przypadła jednak kierowcom, od których zależał sukces całego przedsięwzięcia.

– Największym wyzwaniem w transporcie długodystansowym jest precyzja i punktualność. Nasz zegar był wyjątkową próbą precyzji. Należało trzymać się swojego pasa i wyznaczonej prędkości przez okrągłą dobę. Wszyscy kierowcy musieli się idealnie zsynchronizować, a jedynym na to sposobem była dokładność – mówi Elin Engström, kierowca w projekcie #ScaniaClock, która odpowiadała za funkcjonowanie sekundnika.

Praca zegara była rejestrowana przez pięć kamer, z różnych miejsc. Efekty wyścigu z czasem Scania, a także dodatkowe informacje o nowej generacji pojazdów i usług firmy, są dostępne na scaniaclock.com – dedykowanej stronie internetowej projektu.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie średzkiej
Express Średzki


otomedia.pl



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
odwiedziny: 96449