Zadanie było realizowane przy wsparciu finansowym Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.
Wykonawcą prac była firma „Środowisko i Innowacje” Sp. z o.o., która została wyłoniona w trybie postępowania przetargowego.
W ramach zadania, którego całkowity koszt realizacji wyniósł 24 929,11 zł, gmina Miękinia uzyskała dotację z NFOŚiGW w Warszawie oraz WFOŚiGW we Wrocławiu w kwocie 21 189,74 zł. Zadanie zakończyło się we wrześniu b.r. i obejmowało demontaż, transport i utylizację pokryć dachowych wykonanych z azbestu na budynkach zlokalizowanych na terenie gminy Miękinia w ilości 54,25 Mg.
W przyszłym roku planowana jest kolejna edycja zadania, przy wsparciu finansowym ww. instytucji. Mieszkańcy mogą składać deklaracje do końca 2016 r. http://www.fos.wroc.pl, http://www.nfosigw.gov.pl