System dostarczyła, wdrożyła i uruchomiła wyłoniona w postępowaniu przetargowym firma. Jego koszt to blisko 25 tys. zł.
– Na wyciągnięcie wniosków dajemy sobie pół roku. Pierwsze wrażenie jest takie, że system się sprawdzi. Klienci musza jednak pamiętać, że nie przyspiesza on obsługi, średni czas rejestracji samochodu to ciągle 20 minut, lecz porządkuje czas i sposób oczekiwania – mówi Norbert Sadowski, kierownik Wydziału Komunikacji.
Nowy system pozwala na bieżący wgląd w pracę wydziału i dzienne statystyki. 15 marca na godz. 15.00 42 osoby odebrały dowód rejestracyjny (4 oczekiwały), 43 zarejestrowały samochód (2 oczekiwały), 15 odebrało prawo jazdy, a 1 profil kandydata na kierowcę (PKK).
– Biorąc numerek już wiemy w jakim celu przychodzi do nas klient i wtedy możemy optymalizować pracę wydziału – dodaje Sadowski.